22 september 2011

Dag 492: Power up

Nadat ik vorige week aan het schilderen was geslagen, had ik de smaak te pakken. Ik bedacht me dat het leuk zou zijn om pixel-achtige plaatjes te schilderen, en, nerdie als ik ben, ik dacht al snel aan Mario. Hele simpele figuurtjes en grote pixels! Ik google de wat en kwam dit tegen. Dat kan ik ook wel, dacht ik. Dus zo gezegd zo gedaan.
En dit is het resultaat:


Ik ben er zelf erg tevreden over. Het geel zie je hier niet zo goed (in de ster en achtergrond van de bloem) maar dat is echt geel en die donkere vlekken (in de bloem) komen omdat het nog niet helemaal droog is. Aangezien vriendje ook Mario fan is krijgen ze een mooi plekje ergens aan een muur.






Wat jullie natuurlijk niet hoeven te weten is dat ik eerst een Mario zelf ben gaan schilderen. Ook leuk, maar ik had eerst de achtergrond geverfd, waardoor de kleuren van Mario minder fel zijn. Bovendien had ik ook donker rood gebruikt in plaats van licht rood. Nu die andere drie klaar zijn, vind ik Mario een stuk minder mooi. Misschien ga ik die ook nog maken, met een zwart randje en een iets andere Mario.

3 reacties: