17 november 2011

Dag 548: Raket!

Een paar maanden geleden kreeg ik van m'n lucht-en-ruimtevaarttechniek studerende huisgenootje een kaartje in m'n hand gedrukt met de opdracht: maak dit maar voor je vriendje, de raketgeleerde!
Het kaartje kwam van de TU Delft (waar al mijn huisgenootjes, inclusief vriendje, studeren) en er stond een taart op in de vorm van een raket, Hoe cool!

Dat bevel kan ik natuurlijk niet negeren, en eigenlijk was mijn planning om de taart te maken voor de verjaardag van vriendje, een maand geleden. Maar het kost best veel tijd, en dat had ik niet  op dat moment. Geen tijd om de benodigdheden te kopen en geen tijd om de taart te maken.

Nu ben ik in mijn vierde vakantieweek en heb ik dus wel tijd, ook hebben we al twee hele weken geen taart hier in huis gehad, dus het leek me een mooie aangelegenheid om de rakettaart te maken. Het kaartje ben ik ondertussen een beetje kwijt geraakt (het ligt vast wel ergens onder een stapel papier, of ik heb het toch per ongeluk gewoon weggegooid) maar het plaatje zat nog goed in mijn hoofd. Dus dinsdag heb ik boerencake gekocht, slagroom en aardbeienjam (allemaal in de bonus!) en 's avonds ben ik aan het bakken geslagen. Een hele mooie cake, die helaas toch een beetje inzakte.
Woensdag moest ik toch in Rotterdam zijn dus kon ik gelijk marsepein en kleurstof halen (bij de Pipoos, waar je overigens niet heen moet als er een ander alternatief is, want het zijn stomme mensen die daar werken: ze lachen je uit, geven verkeerd advies en vinden het belangrijker om hun taakje af te maken dan om jou te laten betalen) en die middag ging ik aan de slag. Vorm bepalen van de raket, ronde cake in stukken snijden, en eigenlijk was dat deel makkelijker dan dat ik had gedacht! Cake doormidden zagen, besmeren met jam en slagroom, bovenkant en zijkant ook besmeren met jam en slagroom en versieren maar: marsepijn kleuren, kneden, rollen en bedenken hoe je het het beste kan doen en uiteindelijk, is dit het resultaat:


Hij is echt SUPER lekker!


1 reacties:

  1. Je kan bij de Jamin tegenwoordig ook bakspullen kopen, dus misschien kun je daar de volgende keer beter naar toe gaan.

    Maar gaaf zeg, die taart! En lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen