3 december 2012

Dag 967: Granny Swap

Een paar maanden geleden kwam Tessa met het idee voor een Granny Swap. Ze had al eerder grannies geswapt met Birgit en wou nu met een grotere groep wat Granny Squares ruilen. Ik was op dat moment helemaal in de dekentjes-haak modus, dus wou graag mee doen. Uiteindelijk eindigden we met een groep van 7 vrouwen, bespraken de type garen en besloten om voor ieder vijf Granny Squares te haken.
Iedereen wou fleurige vierkantjes. Ik dacht voor de verandering eens goed na over wat ik wou, en kwam uit op vierkantjes in één kleur. Ik had plaatjes gezien op Pinterest met dekens van dat soort Grannies en vind dat erg mooi.

A few month ago, Tessa came up with the idea for a Granny Swap. She did that before with Birgit, and now she wanted a Granny Square swap with a bigger group. At that moment I was totally into making blankets, so I wanted to join immediately. We ended up with a group of 7 women, and decided to make five Granny Squares for each person. Everyone wanted colorful squares. For a change I thought about what I really wanted, and I decided to ask granny squares in one color. I saw pictures at Pinterest of blankets with one-color Grannies and I really like that.

Ik ging meteen aan de slag en dit is de berg vierkanten die ik haakte.
I started crocheting immediately and this is the result. 


Ik had nog wat tijd over voor het op de bus moest, dus besloot nog een klein extraatje te maken voor iedereen.
I had some time left before I had to post the Granny Squares, so I made a little extra for everyone.


Vrijdag 30 november was het zo ver, eindelijk mochten we uitpakken. Ik kreeg een enorme berg met hele mooie granny squares. Ze voldoen helemaal aan mijn verwachtingen, ik moet alleen nog bedenken wat ik er mee ga maken. En er tijd voor vinden want ik ben nu erg druk met hartjes voor Serious Request 2012!

Friday November 30th we finally could unpack the granny squares. I received a huge pile of really beautiful Granny Squares. They are really what  I expected it to be, I just have to think about what to make with it. And I have to find time, because at the moment I'm really busy with crocheting hearts for Serious Request 2012.


4 reacties:

  1. Wat een moois heb je gemaakt en gekregen!!! Veel plezier met het maken van iets moois ervan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurtjes en mooie grannys!

    Groetjes Franca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al dat haakwerk ziet er altijd zo gezellig uit! Helaas kan ik het (nog) niet en nu al helemaal niet ;-) Succes met het maken van een geheel!!!

    BeantwoordenVerwijderen