9 december 2012

Dag 973: It's Christmas Time

Sinterklaas is weer weg, dus het is tijd voor kerst! Ja de komende drie weekenden zullen er kerstpatroontjes hier komen. Waarom zo vaak? Kerst is geweldig. En je kan super veel DIY-en voor kerst.
Bovendien is het toch weer om binnen te blijven zitten, dus uitstekend om te freubelen.

Allereerst wil ik deze blog van Your Daily Intake delen. Daar staat een overzicht van verschillende alternatieve kerstbomen. Super leuk en ik denk dat ik wel één van ga maken.

Laat ik beginnen met iets wat veel werk is: een gehaakt gingerbread huis.

Bron
Ik wou leuke uilen-hangers van vilt hier plaatsen die ik op Pinterest had gevonden. Maar deze site blijkt er één te zijn met wel 50 patronen voor vilten kerst-hangers te zijn! Geweldig!

Bron
Kleine sokjes voor aan de schoorsteen
Bron
Op Ravelry staat dit super leuke theelichtje
Bron
Kerstballen van karton, die je ook heel leuk kan maken met je kindje. Of zelf, lekker makkelijk!
Bron
Recylclen is hip. Dus daarom een sneeuwpop van een oude sok en wat knoopjes!
Bron
En tot slot een sneeuwmannen broche van knoopjes. Super schattig toch? Er staan ook nog wat andere ideetjes.
Bron

Er zijn eigenlijk veel te veel leuke kerst dingen om állemaal hier te kunnen showen. Dus neem vooral een kijkje op mijn Pinterest Kerstbord. Daar staan allemaal dingen die ik zelf graag zou willen maken. Allen op dit moment ben ik zó druk met het haken van hartjes voor Serious Request 2012, dat ik geen tijd meer over hou om kerstdingen te maken! Volgende week zal ik wat ideeën geven voor zelfgemaakte kerstkaarten (die je stiekem ook op pinterest kan vinden dus). Veel plezier met knutselen!

2 reacties: