1 december 2012

Dag 965: Nieuwe weekend Challenge

Eerder deed ik een oproepje voor een idee voor een wekelijks terugkerend blog-onderwerp.
Helaas niet zo veel reacties. Maar de gene die ik kreeg zijn wel heel leuk, en ik ga ze combineren.
Vivian wou graag patronen zien, en Marie leek het leuk om dat per thema te doen. Precies wat ik ook in gedachten had. Dus vanaf nu iedere week een aantal DIY ideeën, rondom een thema.
Deze week natuurlijk Sinterklaas.

Op Twitter zag ik dit geweldige pietje langs komen. En bij Ess-specially for you kun je nu ook voor 1,50 euro het patroontje krijgen.

Foto gemaakt door Ess-specially for you
Na even zoeken op Pinterest, zag ik dit gehaakte Sint en Pietje. Een Gratis patroon van Echtstudio.
Foto is van Echstudio
Leuk om met je kind te maken met strijkkralen, of om zelf te borduren, staan hier wat rasters van Sinterklaas afbeeldingen.
Bron
En de Xenos heeft een recept voor Sinterklaascupcakes. Ik geef geen garantie voor de smaak, ik heb ze zelf niet geprobeerd.
Bron
Verder heb ik nog leuke kransen gezien met snoepgoed, maar daar staat geen werkbeschrijving bij en de plaatjes wouden niet op mijn blog. Ik weet nog dat ik vroeger echt heel veel kuntselde rond deze tijd van het jaar. Één van mijn favoriete dingen om te doen was een Stoomboot maken. Ik heb er geen recept voor maar het ging ongeveer zo:
Bak een cake, snijdt die in de lengte doormidden en doe er cacauboter tussen (of iets anders lekkers).
Bovenop doe je zo'n staafje met van dat poeder, en daar hang je dropveters aan, dat is de mast met vlaggen! Daarna kun je naar hartelust de boot versieren. Ik ging altijd helemaal los met Manna en Op-eet-papier. Je kan zo pakjes maken en vlaggetjes.

Ook maakte we altijd pietjes van vilt, maar daar heb ik helaas geen werkbeschrijving van kunnen vinden.


1 reacties: