18 april 2010

Dag 9: Mijn leven op dit moment

Nu ik lekker buiten in het zonnetje zit, ingesmeerd en wel, is het tijd om een stukje te schrijven over hoe mijn leven er op dit moment uitziet (doel 47).

Ik ben dus Esther, geboren op 2 januari 1988 en nu ben ik dus 22 jaar. Ik studeer geneeskunde in Rotterdam, en ik zit ook op kamers in Rotterdam. Oorspronkelijk kom ik uit Den Haag, waar m'n ouders nog wonen, en waar ik bijna ieder weekend wel naar toe ga.

Op dit moment heb ik een half jaar pauze van m'n studie. Ik heb de 3,5 jaar theorie succesvol afgerond en zou in maart kunnen beginnen met co-schappen of keuze-onderzoek. Alleen vond ik dat de tijd wel erg snel om was gevlogen en genoot ik volop van het studentenleven dat ik heb besloten om me pas in mei in te schrijven voor m'n co-schappen (daar wil ik mee beginnen). En dan wil ik in september beginnen daarmee, en nu heb ik sinds eind februari dus heerlijk vakantie! En wat ik dan doe met al die vrije tijd?
Ik heb een heel lief vriendje, René, die studeert en woont in Delft (en Houten), dus daar spendeer ik ongeveer de helft van de tijd mee. We hebben nu ongeveer 1,5 jaar een relatie.
Verder werk ik op de afdeling Radiologie in het ErasmusMC. Ik zit daar in het studententeam, en mijn taken zijn patiënten klaar leggen voor een echo en helpen met puncties, en patiënten aanmelden en afdelingen bellen om patiënten te laten komen enzo. Niet heel moeilijk, maar wel leuk, en het verdient lekker. Ik probeer 3 dagen in de week te werken, maar er is niet altijd plek, omdat andere studenten ook nog moeten kunnen werken.
Ik probeer 2 keer in de week te sporten met Sanne en Josje. Body-combat: een soort van Tai-Bo.
En verder doe ik veel met vriendinnen en met m'n moeder en m'n zus, die op donderdag en vrijdag vrij zijn.
Over een maand ga ik voor 2 weken naar Curacao met Sanne. Lekker relaxen in de zon en andere leuke dingen, zoals een spoedcursus duiken. Heb er super veel zin in.
En omdat ik nu een half jaar vrij heb, zal ik veel doelen nu (moeten) doen, omdat ik niet weet hoeveel vrije tijd ik hierna nog heb.

En dan nog wat verder over mij:
Ik heb een vader en een moeder, een zus, een zwager en een nichtje, een broer en een schoonzus (nog niet getrouwd die laatste maar goed) en een vriend. Ik ben de jongste thuis, m'n zus is bijna 30 en m'n broer wordt 28. Omdat ik op kamers zit, en ik met mijn 1,90 m met een kamer 25 m² niet genoeg ruimte hebt om je benen te strekken, ga ik bijna ieder weekend naar huis (of naar Delft of naar Houten).
Ik speel piano, en heb pas een elektrische piano gekocht voor op m'n kamer, want ik vond het heel vervelend dat ik alleen maar in het weekend piano kon spelen. Daarom ook het doel om hierop een liedje op gehoor te leren spelen.
Ik heb ook jarenlang toneel gespeeld, maar daar ben ik dit jaar mee gestopt. Ik zat bij studenten toneel vereniging RISK en heb daar een jaar bestuur gedaan. Daarna was ik er wel helemaal klaar mee, dus ben ik niet met toneel doorgegaan. Misschien dat ik het later nog een keer oppak.
In plaats van toneelspelen ben ik dit jaar in februari begonnen met een naaicursus. Ik ben bezig met het mouleren van een jurk, maar ik kwam afgelopen dinsdag tot de ontdekking dat ik nu nog maar 4 lessen heb. De jurk heeft onwijs veel plooien dus of ik 'm af ga krijgen is nog maar de vraag. Maar dan kan altijd m'n moeder nog helpen. Dat is ook de reden waarom ik zo'n cursus ben gaan doen. M'n moeder kan heel goed naaien, en als ze een rokje voor je moet maken is het in 2 dagen af. Dat is de reden waarom ik het nooit heb geleerd, want het is veel makkelijker als je moeder het even voor je doet. Hopelijk kan ik na deze cursus zelf wat meer, en anders moet ik mezelf er gewoon maar even toe zetten. Daarom heb ik ook doel 38 opgesteld.

Verder hou ik van: Chocola, Chips, Chocolademousse, bloem-bloemetjes, haren verven, mini's, roze cabrio Cadillac, Volkswagen busjes, sneeuw, de eerste lente dag, lekker buiten in het zonnetje zitten, het strand, jurkjes, toetjes, Grease, Belle en het Beest en Ten Things I Hate About You.

Dingen waar ik niet van hou: bloemkool, witlof, mensen die te laat komen en zonnebrandcrème (het plakt! daarom doel 15).

2 reacties:

  1. en je houdt natuurlijk van je allerliefste grote zus en haar oh zo lieve schattige ondeugende dochtertje, oftewel jouw nichtje Janneke :-)

    BeantwoordenVerwijderen