14 april 2010

Dag 5: Nieuwe doelen en een verandering

Doel 38 is Neem mama mee naar de markt in Rotterdam voor stofjes. Dit had ik bedacht omdat ik vind dat ze in Rotterdam best veel stoffen kramen hebben, er 2 keer in de week markt is, het niet zo ver is vanaf Den Haag en mijn moeder er nog nooit geweest is. En stofjes omdat ik een stof nodig heb voor mijn jurk die ik op m'n naaicursus maak en m'n moeder de eer heeft gekregen allemaal dingen voor de nieuwe kinderkamer van m'n nichtje en de baby (en babykamer) die er nog aankomt (dit vindt ze trouwens heel leuk om te doen hoor).
Alleen de markt in Rotterdam is op dinsdag en op zaterdag. En m'n moeder werkt op dinsdag en op zaterdag heeft ze vaak andere dingen te doen. Maar de tijd om die stofjes te kopen begint al aardig te dringen, dus hebben we besloten om volgende week donderdag naar de markt in Gouda te gaan. Hier hebben ze ook veel stofjes en m'n moeder heeft op donderdag de tijd helemaal voor zichzelf, dus dit komt veel beter uit.
Ik vind dat dit ook telt voor doel 38, het doel is immers hetzelfde: stofjes scoren op de markt.

En diezelfde moeder kwam met een nieuw doel: ga eens bij je opa en oma op bezoek.
Eigenlijk doe ik dit nooit in m'n eentje, en moet ik meestal overgehaald worden om mee te gaan (tenzij het een verjaardag is maar goed). Dus het is hoog tijd om hier verandering in te brengen!

Ik zit nog hard te denken hoe ik het doel wat m'n vader heeft bedacht ga verwoorden/omzetten in iets haalbaars. Hij kwam namelijk met zing iedere ochtend een lied, zodat je die dag vrolijk wordt. Iemand een idee? Maand/2 weken/week? Hardop (zal m'n huisgenoot blij mee zijn ;)) of in m'n hoofd?

Overigens was ik vandaag bijna begonnen met doel 13 (fiets 5 keer van Rotterdam naar Delft), maar toen ik terug fietste uit m'n werk vond ik het toch wel hard waaien en ik hoorde op de radio al iets dat het weer wat slechter werd en het eigenlijk maar 9 graden was. Niet de ideale omstandigheden om 15 kilometer te fietsen (en morgen ook weer terug). Nog maar even mee wachten dus.

Nu maar eens verder actie ondernemen voor doel 35 (doe een dag iets leuks met Margriet) en doel 86 (bepaal een vaste afspreek-dag met studievriendinnen).

2 reacties:

  1. "begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach, want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag, Jaaa die lacht de hele dag"lalalalla Een vrolijk begin van de dag toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die had ik ook al in mn hoofd ^^ lekker kort, lekker vrolijk :D misschien maak ik dat er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen