27 februari 2013

Dag 1053: Stofwisselpoppetje

Via Twitter (het zal toch eens niet) kwam ik in aanraking met het woord stofwisselpoppetje. Ik dacht: dat is vast iets met stofjes, kleine lapjes en ruilen ofzo. Maar niets was minder waar, het bleek om een actie voor het goede doel te gaan. Stofwisselkracht vraagt aandacht voor stofwisselingsziektes en van 21 t/m 23 juni wordt er een fietstour gehouden. Hiervoor hebben ze poppetjes nodig.
Nu stond er het patroon voor een gebreid poppetje. Maar ik kan niet breien. Dus heb ik aangeboden om een haakpatroon uit te schrijven, zodat ze ook een haakpatroon online kunnen plaatsen. Vrijwel direct kreeg ik een reactie terug dat ze dit een heel goed idee vonden.
Dus ik ben aan de slag gegaan, met wat hulp van nog een twitteraar, en dit poppetje is het resultaat.


Het poppetje is gemaakt uit allemaal restjes, dus prima om je stash op te ruimen. Je kunt nog mee doen tot 1 juni, dus snel aan de slag dan maar!

2 reacties:

  1. Leuk gedaan, maar eerst de knuffels voor Poekie, dan kom ik bij je terug voor dit poppetje, restjes genoeg!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik ben er al voor aan het breien!!!
    Voelt goed!

    BeantwoordenVerwijderen