25 februari 2013

Dag 1051: Noord-Amerikaans

Toen ik de vorige keer recepten met jullie wilde delen, viel mijn oog op nog nieuw gerecht dat we onlangs gegeten hebben. Een recept dat ik jullie niet wil onthouden, want het is met stipt het lekkerste recept van de Albert Heijn dat ik ooit gegeten heb!



Het is de Chili Sin Carne. Lekker mexicaans met bonen en mais. Het vult gigantisch, dus je hebt er niet veel van nodig, en ik wil niet weten hoeveel caloriĂ«n er in zitten, maar als ik er aan denk loopt het water me al in de mond. Nu hebben wij er stiekem gewoon chili cĂ³n carne van gemaakt, want in dit recept moet vega-gehakt en dat vind ik onzin. We eten in huis allemaal vlees (gelukkig, is zo'n gedoe anders), dus we hebben er lekker gewoon gehakt in gedaan.




In de week van de nieuwe recepten, had vriendlief ook het kaartje van Quinoasalade met geitenkaas meegenomen. Quinoa, iets waar ik nog nooit van gehoord had. Het is een soort graan, lijkt een beetje op rijst of couscous, maar toch ook weer anders. Gekookt ziet het er een beetje uit als visseneitjes (denk aan die oranje dingen als je sushi eet, maar dan veel kleiner). De salade is heel...bijzonder. Het is best lekker, maar wordt al snel te bitter door de grapefruit. En de hoeveelheid die wordt voorgeschreven is bij lange na niet genoeg voor 4 personen. We hebben de rest van de avond dus honger gehad. Ik had een beetje het idee dat er iets miste, maar ik weet niet zo goed wat we er nog bij zuiden kunnen doen. Als iemand een goede tip heeft wat er bij kan, laat het me weten. Als bijgerecht of bij een feestje als grote salade is het wel heel leuk en lekker!

De plaatjes komen van de Albert Heijn site.

0 reacties:

Een reactie posten