24 september 2012

Dag 897: Zeemeermin

Op Twitter zag ik een berichtje langs komen: of er mensen waren die een zeemeermin-paartje wilde haken voor Post voor Kanjers. Later zag ik het ook nog op Facebook langs komen, dus ik vroeg toch maar eens naar meer informatie.
Post voor Kanjers verzameld leuke cadeautjes voor kinderen met een ernstige ziekte en hun broers en zussen. Een radiozender had een actie opgezet om dat zeemeerminnen-paartje te haken, maar andere (zelfgemaakte) dingen waren ook van harte welkom!
Nou dat kwam mooi uit: ik had nog een grote krokodil op m'n kast staan en een rendier. En die zeemeerminnen waren ook wel heel schattig, dus ik ben gelijk aan de slag gegaan.
Ik had nog glitter garen liggen wat heel mooi van pas kwam, want wat is er nou beter dan een zeemeermin met glitter staart? Eigenlijk moest het meisje een rokje aan, maar ik vind dat een zeemeermin een bikinitop aan moet en heb die dus zelf bedacht. Van een restje gitaar-snaar heb ik een drietand voor het mannetje (haar vader, niet d'r vriend) gemaakt en ze waren klaar. Super schattig toch?

At Twitter I saw a post: if there were people who wanted to crochet a mermaid-couple for Post voor Kanjers. A few days later, I saw the same message at Facebook, so I asked for more information.
Post voor Kanjers is a Dutch foundation that collects small gifts for children with a serious disease, and for their brothers and sisters. A radio station had undertaken an initiative to crochet mermaid-couples, but other (hand-made) stuff was also welcome!
Well, that was good: I still had a big crocodile on my colset and a reindeer. And that mermaid-couple was also really cute, so I started crocheting immediately. 
I had glitter yarn, which was perfect, because there is nothing better than a mermaid with a glitter tail, right? Actually the girl needs a skirt, but in my opinion a mermaid needs a bikinitop, so I designed that myself. From a piece of a guitar-string I made a trident for the man (her dad, not her boyfriend), and they were ready. I think they're really cute, don't you?


Er kwamen nog veel meer ideeën in m'n hoofd om te maken, dus er zullen nog wat meer blogjes over komen.

I've got a lot of idease to make, so there will be more posts about Post voor Kanjers.

8 reacties:

  1. Heel leuk gemaakt!
    Ik heb er niets van gezien op Twitter of Facebook maar zal eens kijken op Google wat ik vinden kan.
    Dit is super leuk gedaan.
    Fijne dag!
    Liefs,
    Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omg, hoe cute zijn die!!
    Dit wil ik ook kunnen. Geef je misschien een avondcursus? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaaah die zijn lief!
    Fijne vakantie!!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gemaakt en voor een prachtig doel!
    Mag ik eens vragen hoe jij die engelse versie onder je nederlandse verhaaltje krijgt(neem aan dat dat automatisch gaat op een of andere manier,of tik je dat dan weer in het engels eronder?

    groetjes
    Angeline
    www.mijnplekkie.tk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!
      Nee, dat engels gaat helaas niet automatisch, dat typ ik er gewoon zelf onder...(ik weet dus ook niet of het helemaal foutloos is ;))

      Verwijderen