27 november 2011

Dag 558: zingen


Ik heb dik 15 jaar op toneel gezeten. Amateur toneel, maar ik vond (en vind) het geweldig. Ik kon me daar helemaal uit leven en aan het eind van het jaar een voorstelling, waar de nodige spanning aan vooraf ging natuurlijk.
Maar wat ik nog liever zou doen dan toneelspelen is in een musical spelen. Iets wat nooit zou gebeuren omdat ik niet kan dansen, en niet zĂ³ goed kan zingen dat je dat in een voorstelling wil. Wel wordt ik super vrolijk van zingen (joh wie niet) en heb ik muziek als eindexamen vak gehad (bij een N&T profiel, dus echt gekozen). En wat was dat geweldig! Ook weer Ă©Ă©n keer per jaar een optreden met alle klassen, en eigenlijk gewoon de hele week liedjes zingen, ook buiten de les. Meerstemmig enzo. Ik vond het heerlijk! Ook deed ik mee met de schoolmusical, waar ik (stom genoeg) alleen door was voor zang. Dat was helemaal geweldig, want dit keer niet 1, maar 3 voorstellingen en met je vriendinnen 's avonds in school rondhangen!
Wat ik na mijn eindexamen het meest miste waren de muzieklessen. Met toneelspelen was ik nog wel even door gegaan, in Rotterdam. Maar na 3 jaar ben ik daar mee gestopt, door gebrek aan tijd en omdat de vereniging niet bij mij past. En ik mis het best wel. Iedere keer als ik een musical zie of naar Glee kijk wordt ik helemaal hyper. Ik mis de uitlaatklep 1 keer in de week.
Nu kwam regelmatig de gedachte bij me op om eens op zoek te gaan naar een koor. Eens iets anders dan toneel spelen, maar ook iets waar ik denk ik heel vrolijk van wordt. Ik was alleen een beetje bang dat het alleen bij een kerk zou kunnen, en dat wil ik niet.
Nadat ik vorige week voor de 2e keer naar Miss Saigon was geweest en ik de rest van de avond (en nacht, helaas) aan het zingen was, heb ik de knoop doorgehakt en besloten op zoek te gaan naar een koor. Ik kwam op internet verschillende koren tegen in Delft en Ă©Ă©n sprak me heel erg aan. Ze zingen musical- en popsongs
Daar ga ik volgende week woensdag (duurt nog eventjes dus) een keer kijken en hopelijk lid worden! Ik ben benieuwd, en hou jullie natuurlijk op de hoogte!

ps: binnenkort komt er een give-away dus hou m'n blog in de gaten!


plaatje komt van hier

1 reacties:

  1. En hoe was het kijken? ^^ Ben je lid geworden? Lijkt me wel tof hoor!

    BeantwoordenVerwijderen