6 november 2011

Dag 537: Stickers en meer!

Vandaag heb ik me gedragen als een oma en ben ik naar de KreaDoe geweest.
Ik las allemaal berichten op twitter en zag leuke aankopen voorbij komen en toen wou ik ook! Ik was toch in de buurt van Utrecht het weekend, dus ben maar gewoon gegaan. Lekker in m'n eentje, want ja, vriendlief kan ik het echt niet aan doen en moeders had andere plannen. En zo kon ik wel rustig kijken waar ik wilde en doen wat ik wilde.

Er waren een hoop toffe dingen maar stiekem was het meeste toch niet helemaal mijn smaak. Er was heel veel zooi om kaarten te maken. Dat doe ik niet en het zijn ook vaak van die truttige dingen. Ik denk dat je best wel coole kaarten kan maken, maar al die afbeeldingen kunnen zo uit het Poezie-album van m'n moeder komen.
Ook waren er veel kralen, en dat vind ik dan wel weer erg tof! Alleen mag ik dat van mezelf niet te veel kopen, want ik maak er geen kettingen mee, ik gebruik het als versiering van dingen. Toch ben ik gezwicht, er was 1 stand waar ze zakjes kralen voor 50 cent verkochten, en dat is geen geld! Er zitten ongeveer 20 kralen in een zakje...en ik ben los gegaan en heb 10 zakjes gekocht.
Verder was er nog wat vilt dingen, vind ik altijd heel leuk. M'n moeder maakt er vaak dingen mee, en we hebben dus een enorme voorraad vilt...en dat hoefde ik dus niet te kopen.
Ook veel borduur dingen, wil ik graag een keer proberen maar ik vrees dat ik daar echt het geduld niet voor heb. Als ze een klein pakketje hadden van Jip en Janneke of Nijntje had ik het wel gekocht, maar ze hadden daar alleen grote pakketten van.
Er waren ook een aantal garen stands, maar met echt natuurlijk wol, of die van EchtStudio en Hoooked. Ik had daar eigenlijk ook helemaal niks van nodig, dus die heb ik braaf overgeslagen. Wel gekeken, en complimenten gekregen over m'n gehaakte tas (die dus ondertussen wel klaar is, het hengsel kwam vrijdag middag, daarover komende week meer).
En er waren knopen...en lintjes...en als ik ergens verliefd op ben,...zijn het wel knopen en lintjes. Een tijd terug heb ik op marktplaats 500 knopen voor 10 euro gekocht (dat is een koopje) en lintjes heb ik ook wel genoeg. Ik ben dus heel braaf geweest, en heb er alleen boven lopen kwijlen maar het niet gekocht.


Heb je dan nog wat anders dan die kralen?
Ja! Er was een stand (of eigenlijk meerdere, maar Ă©Ă©n vond ik echt heel leuk) met verpakkingsmateriaal! En dat, lieve kijkbuiskindertjes, is echt geweldig! Ze hebben etiketjes (of: stickers) met toffe printen, van die papieren zakjes (waar ze kaarten in stoppen als je die koopt) met toffe printjes, labels (die je aan een kado kan hangen bijvoorbeeld) en gelukspoppetjes (die je op een kado kan plakken). Dat laatste heb ik me weer netjes weten te beheersen, dat zal ik niet zo snel gebruiken maar is te schattig. Die stickers...heb ik wel meegenomen! Stickers met uilen, bambi een vogeltje en een hartje, te schattig! Die labels heb ik ook, en ook nog kleine plastic zakjes waar je kraaltjes in kan doen, heel handig, voor maar 90 cent.
En verder heb ik natuurlijk die site, waar ik me vast nog wel eens te buiten ga, aan cupcake lint bijvoorbeeld!

Ook waren er verschillende workshops te doen! Ik heb eerst de hele beurs rond gelopen en daarna besloten dat ik de meeste workshops wel leuk vind maar een beetje nutteloos. Behalve Ă©Ă©n. Daar kon je een fotolijstje of een notieboekje versieren met een soort vloepapier. Een notitieboekje kan ik altijd wel gebruiken, dus ik ben leuk aan het versieren geslagen!

Oh en wat ik verder nog wel tof vond was het stempelen. Daar maken ze uiteindelijk ook kaarten mee. Maar het lijkt me gewoon wel leuk om te doen. Ik heb het niet gekocht omdat het me een impuls aankoop leek, maar ik heb wel verschillende sites. Wat ik jammer vond is dat de plaatjes die ik zag heel ingewikkeld waren, met veel krullen en lijntjes. Ik hou juist van simpel, weinig lijntjes, lekker kinderlijk. Ik ga eens op internet zoeken, dan kan ik de gift-tags cool versieren!

Al met al was het een zeer geslaagde dag en vooral heel leuk om ideën op te doen! En je wordt er wel een beetje hebberig van.

1 reacties: