30 oktober 2011

Dag 530: Tien series waar ik graag naar kijk

Ik moet iets bekennen: tot voor kort keek ik nooit series. Ik vind het te veel moeite om een vaste avond op een vast tijdstip voor de tv te gaan zitten.
Maar sinds een jaar heb ik iets uitgevonden: als je een serie helemaal achter elkaar kijkt is het veel leuker. Je zit midden in het verhaal en wordt mee gesleurd. Drie afleveringen op een avond, heerlijk. Nu is mijn voornemen om alle grote series nog een keer te gaan kijken, maar ik kan dus niet echt een lijstje maken met series waar ik graag naar kijk, want die zijn er niet, of die zijn al afgelopen. Hier dus een lijstje van de series die ik vroeger graag keek of die ik in de toekomst nog wil zien.

De Co-assistent
Nu ik zelf een co-assistent ben merk ik pas hoe slecht het is, hoe onrealistisch. Maar het is wel heerlijk hersenloos vermaak.









Julia's tango
Die jurkjes! Alleen daarom al keek ik het. En het was heel leuk, m'n moeder was op maandagavond aan het hobby-en en ik keek dan samen met m'n vader naar Julia's Tango. Hij miste het toen ik op kamers ging, die maandagavonden.









Gooische Vrouwen
Dit is de eerste serie die ik helemaal achter elkaar heb gekeken, op advies van vriendin S. Ze heeft me haar DVD boxen geleend en ik heb alle seizoenen terug gekeken, en het was heerlijk.

ER
Dit keek ik vroeger altijd met m'n moeder. Of eigenlijk keek mijn moeder en ik zag het toevallig. Maar het is geweldig! Een aantal jaar terug waren er precies voor we gingen eten herhalingen en dat keek ik dus standaard. Hele oude afleveringen van ER. En dan 's avonds waren er nieuwe afleveringen! Geweldig! Deze serie wil ik nog weleens in z'n geheel terug kijken.



Glee
Glee...is...geweldig! Het is niet het beste acteerwerk en niet het sterkste verhaal, maar ik wordt zo vrolijk als ik er naar kijk! Seizoen drie loop ik behoorlijk achter, maar nu ik vakantie heb ga ik dat maar eens inhalen denk ik.









The Big Bang Theory
Een serie die ik samen met vriendje kijk. Geweldig! Ik vermoed stiekem dat vriendlief z'n gelijke in Sheldon heeft gevonden en dat maakt het nog grappiger. Die humor is geniaal en hoe nerd kun je zijn. Nu hoeven we nog maar 3 afleveringen van seizoen 2, en daarna de rest nog.

Desperate Housewives
Dat ben ik nu terug aan het kijken en ik ben halverwege seizoen 4. Het is behoorlijk heftig, met al die moorden en andere vage dingen maar ook wel smullen van het geroddel. Al vind ik het nadat ik met The Big Bang Theory ben begonnen toch een stuk minder leuk. Ik hoop wel dat ik de serie af krijg in mijn vakantie.

Sex and the City
Dit is dus zo'n serie die ik eigenlijk nog nooit heb gezien, maar het lijkt me leuk. Afgelopen maandag heb ik de 2e film gezien en ik vond het heel fijn. De serie kan dus nooit vervelend zijn.











Grey's Anatomy
Als geneeskunde-student kan je dat toch niet niét gezien hebben? Ik heb zelfs het boek waar de serie naar vernoemd is, dus ik moet er wel aan geloven straks. Er staat me dus nog heel wat terug te kijken!

Friends
Ik ben de enige persoon op aarde die nog nooit Friends heeft gezien. Weleens een aflevering maar ik heb het nooit echt gevolgd. Ik denk dat ik ook die serie nog maar eens terug moet gaan kijken.





Ik geloof niet dat ik ooit tijd ga hebben om te werken!

3 reacties:

  1. Van alle series hierboven kijk ik alleen The Big Bang Theory en Friends :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk ook graag naar grey,en er keek ik vroeger ook altijd, laatste tijd niet meer.
    Enne ik ben de tweede persoon op aarde die Friends niet heeft gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, agree (voor de meeste series). Grey's Anatomy, Glee! Sex and the city heb ik nooit helemaal gezien (alle seizoenen), maar tot nu toe wel een paar afleveringen en ik vind het erg grappig :P

    BeantwoordenVerwijderen