2 oktober 2011

Dag 502: Tien landen waar ik wel eens een dagje zou willen zijn

Dit lijstje is echt heel toepasselijk voor dit moment. Over 3 weken heb ik een maand vakantie en ik wil echt héél graag weg. Helaas heeft er verder niemand anders vakantie en moet ik verplicht een assertiviteitscursus doen, iedere donderdag middag. Ik ben dit jaar nog niet weg geweest en iedereen om me heen maakt de meest geweldige reizen, of andere leuke vakanties. Stiekem ben ik dus gewoon stik jaloers. Een lijstje van 10 landen waar ik wel eens heen zou willen is ook niet zo moeilijk.



IJsland
Mijn lieve vriendje is dit jaar wel op vakantie geweest. Dat is z’n goed recht, aangezien ik vorig jaar met een vriendin was en ik gewoon geen vakantie had. Hij is een week naar IJsland geweest en het schijnt het aller mooiste land ooit te zijn. Ik wil er sinds de 5e van de middelbareschool al heen. Volgens vriendlief was een week veels te kort en hij wil heel graag nog een keer met mij terug (met mij ja, z’n reisgezelschap was niet zo goed zeg maar).

Noorwegen
Ik ben op m’n 14e naar Zweden geweest, met m’n ouders. Dat was al heel mooi, maar Noorwegen schijnt ook heel mooi te zijn. Heel anders! Ik zou wel graag een rondrit willen maken door het hele land, helemaal naar het noorden en langs de fjorden. Ach, dat gebeurd nog wel eens.

Zweden
Ik ben er al 2 keer geweest (1 keer 2 weken, 1 keer 4 dagen), maar ik wil nog wel eens terug. Ook het hele land door reizen. Het lijkt me ook gaaf om ergens naar Scandinavië in de winter te gaan: veel sneeuw en de hele dag donker. In de zomer is ook gaaf: om 4 uur wakker worden in de veronderstelling dat het 9 uur ’s ochtends is (wat toen vet lang uitslapen was voor mij). Om 9 uur was het nog wel wat lichter.

USA
Iedereen gaat altijd naar Afrika, Australië en Zuid-Amerika voor een langere tijd. Ik zou graag drie maanden door de USA willen reizen. Het leven daar willen proeven, of alles echt zo groot is, en de natuur schijnt ook ontzettend mooi te zijn! M’n ouders zijn er drie weken geweest en die foto’s zijn heel gaaf.

UK
Ik ben één keer in Londen geweest en eens door Engeland gereden, op weg naar Ierland. Volgens mij is het een heel mooi land…en het accent! :D (dan wel het queens english ;))

Griekenland
M’n schoonfamilie zegt dat het geweldig is. Dus tja, dan geloof je dat maar he? Het is sowieso lekker warm, en lekker eten! Ik wil er nog weleens een rondreis maken.

Canada
Ik denk dat het heel wijds is, dat je kilometers niks hebt. Ach, het lijkt me gewoon tof!

Australië
Stiekem ben ik ook wel een beetje standaard hoor. Ook ik wil Australië ontdekken. Ik hoef niet heel nodig 6 maanden te gaan backpacken, maar een keer wil ik er wel heen.

Tsjechië
Of eigenlijk gewoon Praag. Gewoon, omdat je er een keer geweest moet zijn. Om het toe te voegen aan mijn lijstje hoofdsteden waar ik geweest ben.

Italië
Ik ben er al heel vaak geweest maar het blijft een heerlijk land. Mooi weer, aardige mensen en lekker eten! Om gewoon lui vakantie te vieren, met je tentje enzo (ja ik ben een kampeerder). Ze zijn wel iets minder goed in broodjes en croissantjes dan de Fransen, maar de pizza’s maken alles goed!

Plaatje van hier

2 reacties:

  1. Ik kan mij helemaal vinden in je lijstje , zou zo meegaan in de koffer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa, Engeland is inderdaad een heel leuk land, aardige mensen ook :)

    BeantwoordenVerwijderen