16 oktober 2012

Dag 919: Amerika

Vriendlief en ik reizen een maand rond door Amerika. Als dit blogje online komt, zijn we al op de helft en hebben we al heel wat meer gezien dan op het moment dat ik dit schrijf (vier dagen eerder).
We maken zoveel mee dat het moeilijk is om er Ă©Ă©n verhaal van te maken. Het is zo gaaf, en zo veel indrukken.

Op maandag 1 oktober vlogen we naar New York, waar we drie nachten zijn gebleven. Bij de douane hebben we ruim 2 uur moeten wachten, voor we er door mochten. Het was 9 uur 's avonds toen we in het hotel aankwamen! We hadden hierna dus nog twee hele dagen in New York. En om eerlijk te zijn, dat was genoeg. We hebben alles gezien wat we wilden, het weer was rampzalig: 30 graden en bewolkt, super heet en benauwd dus. Alleen een dag shoppen zouden we nog toe kunnen voegen, maar dat geeft een reden om terug te gaan. Het is zo'n bizarre stad, alle gebouwen zijn zo enorm hoog! Tegen alle verwachtingen in, konden we ook heel veel lopend afleggen, en hebben we maar een paar stukken met de metro gedaan.
Ik zal later nog een speciaal New York blogje maken, dus dan meer details.

Op donderdag 4 oktober zijn we naar WashingtonDC gevlogen. Dat is ongeveer net zo duur als met de trein, en een stuk sneller. Het vliegtuig was om half 5 geland, en om 5 uur waren we in het hotel! Nogal een verschil met de wachtrij in New York! Washington is heel fijn, een stuk rustiger, breder en lichter dan New York! Wel heel veel zwervers. De belangrijke dingen liggen dicht bij elkaar, dus we konden alles lopend doen. Na twee dagen hadden we alle belangrijke dingen ook gezien.

Op zondag 7 oktober zijn we verder gevlogen naar Los Angeles. Het ging erg soepel, maar wel met een beetje gestress: we waren een half uur voor boarding op het vliegveld, moesten onze bagage nog inchecken en het vliegtuig had wat vertraging waardoor we moesten rennen voor onze overstap. Bij de eerste vlucht werd opeens de naam van vriendlief omgeroepen, of we bij de nooduitgang wilde zitten want daar zat nu een man in een rolstoel en dat mag niet. Ja graag! Nooduitgang betekent extra beenruimte, waarvoor je normaal extra moet betalen, nu was dat dus gratis en dat is erg welkom als je ongeveer 2 meter bent.
In LA hebben we een auto gehuurd voor de rest van onze reis. LA vonden we niks, erg veel zwervers en Hollywood boulevard viel ook een beetje tegen. Na een hoop gedoe met de bus zijn we uiteindelijk in Santa Monica gekomen, dit was echt geweldig! Het maakte de hele dag LA weer goed. We hebben gegeten bij Bubba Gump, waar we het glas mochten houden, leuk aandenken!

Hierna zijn we verder gereden via Death Valley naar Las Vegas. De rit erheen is echt heel mooi, zo'n ander uitzicht dan wat je gewend bent in Europa. Las Vegas zelf is echt geweldig. Allemaal lichtjes, enorme hotels en malls...we waren er maar Ă©Ă©n dag, maar ik wil nog wel een keer terug. Met een grote zak geld, een hotel op The Strip en wat extra dagen. Lekker geshopt bij de Victoria Secret, een tof ding bij de Coca Cola shop gekocht en een GEZONDE maaltijd bij de Cheesecake Factory gegeten! Eindelijk iets gezonds. Vriendlief en ik hebben allebei niet zo heel veel met gokken, maar hebben natuurlijk wel een gokje gewaagd aan Ă©Ă©n van de automaten. Het leek goed te gaan, maar uiteindelijk hebben we toch al onze inzet verloren. Dat was gelukkig niet heel veel. Ook de standaard show bij het piratenschip gezien, echt heel fout maar wel leuk.

We hadden bedacht om via de Hoover Dam naar een plaatsje tussen allerlei National Parks te rijden, maar het regende zo verschrikkelijk dat we de Hoover Dam overgeslagen hebben. Nu zitten we in een Inn in Kanab, vanaf hier gaan we een paar hele mooie trips maken!

Sorry, this time no translation. Since I'm on vacation, it is to much effort. Probably Google Translate will do the job :)