17 augustus 2012

Dag 823: Golfjes

Nadat ik een dekentje voor m'n zus maakte, wou ik er eigenlijk ook nog wel één voor het kindje van m'n broer maken.
Het heeft even op zich laten wachten, maar uiteindelijk had ik niks meer te doen en de tijd begon te dringen, dus kon ik eindelijk aan dat dekentje beginnen. Ik vond het niet leuk als dat ook een granny-square deken was, dus zocht ik een ander patroon. Het werd een ripple, iets wat ik al een tijd wou proberen.
Gelukkig voor mij had Knotten precies op het moment dat ik garen wou kopen, een mooie kortingsactie op garen met katoen. Mijn favoriete deken garen (Phildar Aviso) was er niet meer in de gewenste kleur (roze), dus ik moest iets anders zoeken. Het werd Lana Grossa Organico; 100% organisch katoen. Mijn gedachte was dat dat niet lekker zacht zou zijn, maar een sample in de winkel bewees het tegendeel: prima garen voor een dekentje!
Na drie weekjes haken is dit het resultaat:


Best mooi toch?? De bedoeling was dat ik hem zou geven als het kindje geboren was, maar vorige week ging ik een dagje langs bij schoonzusje en ik kon niet meer wachten. Heb het dekentje dus toch toen maar gegeven! En gelukkig viel die in de smaak!

3 reacties:

  1. Supermooi hoor! ik zou ook denken het is vast stug garen maar dus niet, leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oo mooi zo'n deken! Krijg meteen zin om ook eens een rippel deken te haken. Nog nooit gedaan. Haakt wel lekker weg zeker? Op zoek naar garen......

    BeantwoordenVerwijderen