7 augustus 2012

Dag 813: Tunisch haken

Toen ik van Knotten het huiswerk kreeg voor een tasje, vroeg ze me ook gelijk of ik iets tunisch wou haken. Dat had ik nog nooit gedaan maar het leek me wel leuk om eens te proberen. Ze stuurde me gelijk een handige tutorial van pinterest en gaf me een bol RibbonXL en een tunische haaknaald, maat 14 (!) mee!
Eerst een proeflap maken, het zou uiteindelijk een soort deken worden, maar hoe en wat wist ze nog niet precies. De proeflap ging super vlot en het is echt heel leuk makkelijk om te doen!
Hij viel in de smaak en ik kreeg nog een paar bollen mee om een klein dekentje te maken van ongeveer 80x80cm!


Twee verschillende steken gebruikt en twee blokken met twee kleuren. Randje eromheen en klaar is kees!
Het voelt zo fijn aan, lekker luchtig en zacht! Wel heel zwaar hoor, dus echt niet geschikt als babydekentje, maar wel lekker plaidje op de bank ofzo. En zoals ik al zei: het is heel simpel!



2 reacties:

  1. Leuk!

    Heb het onlangs ook geleerd met behulp van een YouTube filmpje. Ik heb alleen naalddikte 3, dus dat schiet niet echt op :-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je het zo hebt kunnen proberen. Heel makkelijk dus. Ik ga het voorlopig nog maar niet proberen.

    BeantwoordenVerwijderen