17 maart 2012

#wijvenweek Dag 670: Fier

Deze laatste dag van wijvenweek, dingen waar ik oprecht fier over ben. Fier, dat stond in de info-mail en dat is één van de meest geweldige Vlaamse woorden! Dus, daarom: Ik ben fier op mijzelf want:



Ik vind dat ik goed kan haken.
Ik vind het leuk, maar ik ben ook best trots op de dingen die ik maak. Vind ook dat ik steeds beter wordt en dingen netter afwerk. Als jullie het er niet mee eens zijn mag je het best laten weten hoor ;)

Ik kan goed met mensen omgaan.
Dat hoor ik vaak bij mijn beoordelingen, maar ik vind het zelf ook. Ik oprecht geïnteresseerd en kan mensen gerust stellen. Ik laat blijken dat ik ze begrijp, of dat ik het oprecht vervelend vind. Ik denk dat dit een belangrijke eigenschap is voor een dokter, en ik ben er trots op. Niet al mijn studiegenoten hebben dit in zich.

Ik vind dat ik mooie ogen heb.
Ze zijn grijs-groen-blauw en groot. Ze vallen op zonder al te veel make-up.

Ik word dokter.
Daar ben ik stiekem best trots op. Ik haal mijn studie binnen 7 jaar, en die uitloop heb ik bewust gekozen, om van het leven te kunnen genieten. Alles heb ik binnen de termijn gehaald, en in totaal maar 3 herkansingen gehad van tentamens.

Op mijn vriendje.
Nee dat is niet iets van mijzelf (al is hij wel MIJN vriendje) maar ik ben wel heel trots op hem. Hij is raketgeleerde en bezig met zijn scriptie over windmolens voor de stad. Hij is voor duurzame zaken, en draagt dus iets bij aan een betere wereld. Maar waar ik het trotst op ben: hij hoopt cum laude zijn master te halen. Hij haalt zomaar even een 10 voor een tentamen, en z'n scriptie kan hij net zo lang aan werken tot het perfect is! Een beetje perfectionistisch, maar daar kan ik nog wat van leren!

3 reacties:

  1. Goed zo je mag ook heel trots op jezelf zijn hoor!!
    Want nu weet ik dat je heel mooi kan haken< en ik denk dat je een hele goede en ook lieve arts word!!
    En ik reageer ff anoniem kijken of ik hem dan wel geplaatst krijg!
    Mevrouw Williams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook fier op je :) gewoon omdat je mijn lieve zusje bent en lieve tante voor je kleine nichtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi lijstje! Zeker dingen om trots op te zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen