26 juli 2012

Dag 801: Drie salades

Voor Doel 18 "moet" ik 26 nieuwe recepten uitproberen. Ik heb er al 24 gehad, dus nog maar twee te gaan!
Nu heb ik de laatste dagen zelfs drie nieuwe dingen geprobeerd dus ik ben er "ruim" overheen!
Het zal wel iets met de zomer te maken hebben, maar het zijn toevallig allemaal salades! De AH bied echt goede dingen aan, en Pinterest is ook een held wat eten betreft!

Lasagnesalade
Van een kaartje in de AH: Een salade met lasagne. Heel spannend, de lasagne moet je koken enzo. Maar, het is niet echt iets wat je in een grote kom kunt gooien, dus ik bedacht me dat het wel handig was om in plaats van lasagne gewone pasta te gebruiken (fusili). Is ook super lekker! Volgens mij hadden we er ook nog kip in gedaan voor wat extra bite (maar dat weet ik niet meer zeker, zal vast ook lekker smaken).

Rucolasalade met mozzarella
en met meloen, en ham! Weer een AH kaartje, echt SUPER lekker! We waren er alleen nog niet over uit of het nou een bijgerecht was of niet. Wij hadden het als hoofdgerecht, maar het vult niet enorm. Hier worden er crackers bij geadviseerd, wij hadden stokbrood, is ook prima. Dit is echt een hele zomerse salade die ik wel ieder moment van de dag zou kunnen eten.



Spinaziesalade met gerookte zalm en limoendressing
Deze salade heb ik op Pinterest gevonden. In plaats van de radijsjes heb ik er tomaatjes in gedaan (hou niet zo van radijsjes), en in plaats van Dille heb ik Bieslook door de dressing gedaan (ik had geen Dille, en wel 100 andere kruiden). Hij is echt SUPER lekker. Een hele zomerse salade, waar je je buikje rond van eet.

Ik geloof dat ik iedere dag wel een salade kan eten!

0 reacties:

Een reactie posten