28 augustus 2011

Dag 467: Tien dingen die ik zou doen als ik weer kind was


Wat lijkt het me fijn om weer een dagje kind te zijn. Dat je gewoon de hel dag kan spelen en je nergens zorgen om hoeft te maken. Ik vond het echt heerlijk bij de kleuters en had in de buurt veel vriendinnetjes waarmee ik heel veel buiten speelde. Nu eens goed nadenken wat ik  nou zou doen als ik ooit weer een dagje kind was.

Bij papa/mama op schoot zitten
Ik vind het nog steeds fijn om op de bank lekker tegen ze aan te hangen, helemaal als je je niet helemaal goed voelt. Toen kon je nog gewoon lekker bij ze op schoot kruipen, zonder dat je te zwaar bent. En ik denk dat zij af en toe ook nog weleens zouden willen dat wij (ik en broer en zus) weer even klein waren en op schoot kwamen zitten.

Buiten spelen tot het donker wordt
Dat vond ik zo leuk aan de zomer, dan mocht je na het eten nog buiten spelen. En helemaal in de vakantie mocht dat lang! Ik was sowieso het liefste buiten, lekker touwtje springen, stoepkrijten en 1,2,3-fotomodel, de hele dag door. En ’s avonds was het natuurlijk extra stoer.

Tekenen
Wat heb ik vroeger veel getekend zeg. En nu doe ik dat helemaal niet meer. Op een gegevenmoment moeten je tekeningen mooi zijn, krijg je er opeens cijfers voor. En dan kom je er achter dat je eigenlijk niet zo heel mooi kan tekenen, maar ik vond het wel altijd heel leuk. En nog steeds heb ik wel eens zin om te tekenen. Een probleem is alleen dat ik nooit weet wat, en dat ik ook niet door kan gaan tot het perfect is. Ik wil altijd dingen in Ă©Ă©n keer goed doen en anders stop ik er maar mee. Nu ben ik totaal niet perfectionistisch, ik hou gewoon niet van verbeteren. En dan wordt het niet mooi en heb ik daar de pest over in. Tja...en toch lijkt het me wel grappig om mee te doen aan de drawing challenge die ik hier tegen kwam.

Slaapfeestje
Oké, heel soms doe ik het nog wel eens, een slaapfeestje houden met vriendinnen. Maar nu vind ik mijn eigen bed toch wel heel erg fijn. Maar ja, slaapfeestjes zijn gewoon heel erg leuk. Heel lang kletsen en dan een boze ouder die kwam zeggen dat je nu toch echt moest slapen. Of gewoon met één vriendinnetje een logeerpartijtje. In de vakantie gingen we wel eens dagen achter elkaar, eerst ik bij haar, dan zij bij mij etc. Geweldig!

Playbacken
Oh wat  heb ik veel dansjes gemaakt. Het aller eerste liedje dat ik ging playbacken was “wij zijn kwaad op elkaar” van Kinderen voor Kinderen, in groep 3. Voor de verjaardag van de juf.
Later had ik met de meisjes uit de buurt een Spice Girls groepje en we gingen iedere week repeteren. Uiteindelijk zouden we een optreden voor de buurt geven. Daar is eigenlijk nooit iets van gekomen, maar we hebben wel lol gehad. Ik was Ginger Spice, want er was een ander meisje dat blonder was dan ik dus die kon beter Emma zijn. Oh en mijn borsten waren groter, niet geheel onbelangrijk ;) 

Knutselen
Naast tekenen heb ik ook ontzettend veel geknutseld. Met papier en later ook met vilt. Gingen we zwartepietenbroches maken. En ieder jaar met Sinterklaas een stoomboot van cake. Dat was echt geweldig!
Leuk knutsel idee trouwens die cake: men neme een cake, snijdt hem doormidden en doet daar iets van chocoladeboter tussen. Een rietje (of zo’n staafje met van dat poeder) als mast en dropveters (of die rode) daar aan. En met opeetpapier kan je daar vlaggetjes aan hangen. We hadden altijd manna en opeetpapier dus, en daarmee kon je dan de hele boot versieren, en pakjes maken!
Nu knutsel ik eigenlijk nog steeds wel, maar niet meer zo dat knippen en plakken. Was wel leuk!

IJsje kopen bij de ijscoman
Bij ons kwam in de zomer iedere dag de ijscoman langs. En soms mochten we een ijsje. Ik nam standaard aardbei-banaan. De rest was veel te exotisch voor mij. Oh, en met spikkels natuurlijk! Ik wil niet zeggen dat ik nu nooit meer een ijsje eet (in tegen deel), en dat ik dat nooit meer bij de ijscoman haal (er staat vaak zo'n karretje vlakbij mijn ouders), maar dit had altijd iets heel speciaals ofzo. Die benzinelucht en met iedereen uit de buurt ervoor wachten. Oh en optijd een centje halen thuis, want anders ging die alweer weg. En natuurlijk die spikkels, die neem ik nu alleen nog maar als ik een softijsje haal...maar het blijft lekker!


Sorry ik kom echt niet verder dan zeven items! Er zijn vast nog veel meer dingen, maar ik kan het nu echt niet bedenken. Ik vind wel dat ik heel uitgebreid bij alles heb verteld, dus dat maakt het weer een beetje goed.

8 reacties:

  1. Ben het helemaal met je eens! Alleen was ik niet zo van het knutselen, was niet zo'n knutselkind, al vond ik schilderen met waterverf wel weer leuk.

    Weet je wat ook zo fijn was; naar bed worden gebracht/opgetild worden omdat je te moe was zelf te lopen. Dat heerlijke hangen en dan half in slaap sukkelen. Zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohh die ben ik nog vergeten maar dat was ook altijd zo fijn! valt wel beetje in de categorie op schoot zitten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou nog wel eens een dagje kind willen zijn met de dingen die ik nu als ouder weet. Kijk je ineens heel anders tegen je ouders aan op bepaalde punten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou voor geen geld in deze wereld nog een kind willen zijn.
    Behalve als ik een dag het leven van 1 mijn kinderen mocht zijn, dat zou ik wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IJsje kopen, knutselen (dingen voor mijn vriend ofzo)doe ik nog steeds. En ik zit niet meer bij mijn ouders op schoot, maar ik knuffel wel graag met mijn moeder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh het zou wel lekker zijn, 1 dagje weer kind...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk lijstje! Sommige dingen doe ik trouwens nog steeds wel hoor, knutselen en ijsjes kopen sowieso!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh ja leuk leuk leuk.. Ik zou heel graag weer kind willen zijn. Heerlijk onbezonnen kunnen spelen en gek doen zonder dat je aangekeken wordt alsof je gek bent. Overigens trek ik mij daar niet zo veel van aan en vind je mij ook nog steeds terug in de indoorspeeltuinen/ballenbakken en klim en klauterrekken..

    BeantwoordenVerwijderen