24 mei 2013

Dag 1137: Dekentje

Ondertussen alweer een half jaar geleden deed ik mee aan een granny-swap. Niet onze oma's ruilen, maar gehaakte vierkantjes. De vierkantjes die ik kreeg waren heel mooi en vrolijk, alleen ik had er nog geen duidelijk doel voor. Eerder bedacht ik vanalles wat ik er mee kon, maar later was ik het of vergeten of ik zag het nut er niet meer van in. Tot ik vrij was en besloot om met de restjes van het zelfde soort garen nog meer vierkantjes te maken. Precies genoeg voor het formaat van een baby dekentje.
Ik bestelde wat extra bolletjes wit, en haakte zo alles aan elkaar met de Join-as-you-go methode volgens Lucy. Mooie gekleurde rand er omheen, en klaar was het dekentje.

Het moest nog geblockt worden (in vorm "trekken" van het dekentje). Ik kende de methode van nat maken en ergens aan vast spelden, maar het probleem is dat ik niet zo'n groot oppervlak heb waar ik een dekentje aan vast kan maken. Toen kwam mijn moeder met de tip om het dekentje op de vloer te leggen met natte/vochtige handdoeken er op. Werkt perfect en kan eigenlijk wel in ieder huis.


Het dekentje is gehaakt met 100% katoen en haaknaald 5. Hij is 110 x 80 cm groot, en past dus heel goed in een wiegje. Het dekentje voelt heerlijk zacht aan en is lekker warm op een bedje. Ik word er helemaal vrolijk van, en jullie?

Oh en ik heb natuurlijk geen baby, en die krijg ik (als het goed is) binnenkort ook niet. Het dekentje staat te koop bij Handmade by Epsiej! En gelukkig voor jullie zit er deze week ook nog eens 15% korting op!

2 reacties: