11 mei 2011

Dag 397: -3kg

Gelijk maar met de deur in huisvallen: vandaag de 2e afspraak met de dietiste, na 3 weken dieet. En dat heeft z'n resultaat gehad: 3 kg afgevallen! Het koste me niet eens heel veel moeite, alleen andere dingen eten, en zelfs wat meer dan dat ik normaal doe. En ja...daardoor neemt je zin in snoep en andere slechte dingen af :D (doel 10)


De laatste tijd ben ik ook veel nieuwe dingen gaan proberen kwa eten. Ik was m'n "vaste" dingen een beetje zat, en moest ook meer groente enzo gaan eten. Mooi dat m'n "schoonouders" aan het Sonja-Bakkeren gingen en ook al het avondeten aanhielden! Nieuwe recepten te over op hun advies.
           Wat ik al een tijdje eet, maar vorige keer was vergeten: Aardappeltjes met Salsa. Een beetje een afgeleide van het kerstmenu.
Hoe maak je het: aardappeltjes bakken. Kipfilet in stukjes snijden en bakken.
Bij de kipfilet: ui, kidneybeans en een blikje tomatenpuree en iets van kruiden (wat je lekker vind ;) bijvoorbeeld fajita mix), en helemaal op het laatst nog paprika en tomaat (zonder de pitjes) erbij. Je kan er ook nog mais bij doen, maar ben ik niet zo'n fan van. En smullen maar!
            Maaltijd salade met tonijn: Paprika, ui en courgette in stukjes snijden en bakken (en knoflook, zo veel als je durft). Dat met tomaat en een blikje tonijn mengen met sla. En een magere dressing erbij. Lekker met wat rijst. (Recept van Sonja Bakker, maar beetje zelf geimproviseerd).
            Pastasalade met zalm: pasta koken (officieel tagiatella), zalm bakken, paprika en ui in stukjes snijden. Alles door elkaar gooien. Aanmaken met ketchup en mayonaise/halvanaise/zoiets :) (ook mager, als je dus halvanaise ofzo gebruikt ;))
            En het probeerseltje van vandaag: pastasalade met seranoham. Pasta koken (penne bijvoorbeeld), avocado, tomaat en seranoham in stukjes snijden, alles door elkaar gooien en nog wat parmazaansekaas eroverheen. Tja...opzich is het wel lekker maar die ham gaat mij na een tijdje tegen staan.
(doel 18)

Volgende week ga ik verhuizen, naar Delft, bij René wonen. Op die manier heb ik gelijk doel 90 opgelost: koop een nieuw matras. Tja, René heeft een prima matras ;) dus dat is niet meer nodig!
En voor het verhuizen moet ik natuurlijk inpakken, en zo kwam ik langs mijn sieraden. Mooie gelegenheid om die eens op te ruimen (doel 86). Er is een hele berg weggeggaan, en een aantal dingen kapot geknipt voor de kralen ^^ (waar ik vervolgens een nieuw armbandje mee gehaakt heb). Ook kwam ik zo langs m'n oorbellen en bedacht ik me dat het wel eens tijd was om die weer te wisselen (doel 64).
Oh en je leest het goed: ik heb een armbandje gehaakt, met kralen. Ik heb ook al eerder 2 armbandjes geregen met kralen. Maar van die 2 heb ik geen foto's...en ik ben nog steeds in dubio of ik dat mag laten tellen voor doel 40: maak een ketting.

En tot slot heb ik weer een nieuw doel bedacht. Iemand die ik volg op Twitter maakt iedere zondag een lijstje met 10 dingen. Leuk! Ik hou van lijstjes! En ik schrijf hier veel te weinig, dus dit vind ik een mooie manier om hier regelmatig een berichtje achter te "moeten" laten. En als je nieuwsgierig bent naar de onderwerpen: ze komen in een nieuw tabblad :).
Vanaf nu dus iedere zondag: Ten Things on Sunday.

0 reacties:

Een reactie posten