1 mei 2012

Dag 715: Koken

Zoals ik zondag al schreef, vandaag wat recepten.
We wonen met z´n vieren en koken een beetje om-en-om (als het lukt, lukt vaak niet ;)). We proberen ook regelmatig iets nieuws, want iedere week het zelfde eten is saai. Nu is de Albert Heijn heel leuk, want die heeft van die kaartjes liggen voorin de winkel. Als je dus inspiratie zoekt, kan je altijd daar even kijken.

Dus de nieuwste recepten die ik me kan herinneren:

Preirisotto met geitenkaas.
Dit is echt super lekker. Oorspronkelijk moeten er 3 preien in en een paprika. Nu vonden wij 3 preien iets te veel van het goede, dus hebben er één weg gelaten en er champignons bij gedaan, en een ui. En we houden ook wel van vlees, dus ook nog een stukje kip er door. Heerlijk! Vis kan natuurlijk ook. Je kan in plaats van de groentebouillon ook champignonenbouillon doen, is ook heel lekker!

Wraps met geitenkaassalade
We wilden graag wraps eten maar met een originele inhoud. Laatst hadden we pannenkoeken gegeten voor de verjaardag van mijn zwager, en toen hadden we een pannenkoek met geitenkaas en honing enzo. We vonden dat dat dus ook prima in een wrap kon. En dat KAN inderdaad prima in een wrap!
Men neme: rucola, geitenkaas, paprika, tomaat, gebakken stukjes kip en gebakken ui en honing-dressing (staat bij de dressing dingen, niet honing mosterd maar die ander). Alles in stukjes snijden en door elkaar gooien in een kom. Wraps opwarmen en de salade in je wrap doen. Jummie!!!

Pilav
Tja Pilav...een recept van de AH. De eerste keer dat we het aten vond ik het echt niet lekker. Maar ik was zwaar verkouden en achteraf bleek dat we een hoop kruiden waren vergeten. Dus ik moest het nog maar eens proberen op een moment dat ik wel weer door mijn neus kon ademen, en dan met groente. Vriendlief had het tussendoor nog eens gegeten en vond het lekker. Nou die 2e keer voor mij...ik vond het iets beter maar nog steeds niet veel smaak. Het beste zijn nog de rozijnen die over zijn aan het eind. Dus...smaken verschillen. Je mag het proberen, voor mij hoeft het niet meer.

Thaise Viscurry
Dit is eigenlijk gewoon een pakje, maar wel een héél lekker pakje! Hoe je het maakt: je koopt conimex thaise viscurry, daar zit zo'n kruidenzakje in. Verder koop je alles wat er op dat pakje staat en maak je het zoals op het pakje beschreven staat. Dat is echt super lekker dus zeker proberen!

En ik dacht dat ik nog twee nieuwe recepten had, maar die heb ik hier al beschreven. En daar schreef ik over stoofperen en cranberry compote. Die stoofperen waren echt verrukkelijk! Die compote was over gekookt wat een heeeele hoop troep gaf, maar het smaakte heerlijk!

0 reacties:

Een reactie posten