18 april 2013

Dag 1101: How to organize your Pinterest?

Ik was laatst bezig met het voorbereidende werk voor een DIY-overzicht. Daarvoor moest ik pins op Pinterest van het ene bord naar het andere verplaatsen. Wederom viel het mij op dat je op Pinterest niet in Ă©Ă©n keer meerdere pins kan verplaatsen, maar alles Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n moet doen. Erg irritant!
Gelukkig bleek ik niet de enige te zijn, op Twitter meldde zich zo al 4 dames met dezelfde frustratie.
Daarop volgde het gesprek: hoe kun je het beste je Pinterest indelen?
Ik gebruik Pinterest vooral om inspiratie op te doen en ik denk dat dat ook terug te vinden is in mijn indeling. Als ik me verveel ga ik Pinteresten (is dat een woord?) en als ik even niet weet wat ik wil maken ga ik gewoon plaatjes kijken.


Ik heb op het moment 16 borden, met een vrij grove indeling. Waar de meeste pins in staan? Craft Ideas en Crochet. In de Craft Ideas staat eigenlijk alles wat niet haken is. Vanalles om zelf te maken.
Nu vond ik wel dat stempels, inpakken en kaarten een eigen mapje verdiende. Gewoon omdat ik in de Craft Ideas kijk om leuke ideeën op te doen, en ik die andere dingen alleen bekijk als ik gericht aan het zoeken ben. Haken moest ook apart, anders kon ik door de bomen het bos niet meer zien.

Ik heb ook een paar "stijl" borden, met ideeën voor mijn haar (het is voor het eerst in 13 jaar lang, dan weet je niet meer zo goed wat je er mee aan moet), kleding, het huis en gewoon dingen die ik leuk vind.
En natuurlijk een bord met recepten. Het lijkt me vrij duidelijk dat deze dingen niet allemaal door elkaar kunnen staan.

Ik heb een paar speciaal borden, zoals Kerst en Bloemen. Bloemen is voor de DIY van komend weekend, en Kerst gewoon omdat het handig is. Dat hoef ik niet het hele jaar te zien, en wil ik allemaal in Ă©Ă©n groepje hebben.

Mijn meest verwaarloosde bord is het "Handmade by me" bord. Ik hou mijn creaties al op zoveel plekken bij, dat Pinterest eigenlijk alleen maar aandachttrekkerij is. Ik vergeet het dan ook. Maar misschien is het wel handig om mijn creaties daar te plaatsen via m'n blog, voor meer bezoekers.

Ik overweeg weleens mijn bord Craft Ideas helemaal te herinrichten: naaien, vilt, sieraden etc apart. Wel handig om jullie een link te geven met ideeën, maar zelf vind ik het niet fijn zoeken. En welke indeling is dan het besten: alle dingen om te naaien samen, of kussens, portemonneetjes, tassen, etc...
Ik vrees dat de perfecte indeling niet bestaat, je houdt altijd wel overlap en wat je het ene moment prettig denkt te vinden, blijkt toch niet helemaal te werken. Een hele goede bezigheidstherapie dus!

Hoe heb jij je Pinterest ingedeeld?

6 reacties:

  1. Nou, dat Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n verplaatsen was mij ook opgevallen... dat is idd niet echt handig. Ik mis een 'move to' knop! Ik breid mijn boards ook steeds meer uit. En dan steeds weer al die pins verplaatsen... pfff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik heb hetzelfde probleem. Zoveel overlap van onderwerpen dat ik soms door de bomen het bos ook niet meer zie. Het antwoord op het probleem heb ik dus helaas niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben ook bang dat je alles gewoon 'moet' verplaatsen.. ik heb maar niet eens een bord 'made by me' gemaakt ;-) Het is te leuk allemaal en te weinig tijd! fijn weekend vast! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al meer dan 74 borden, denk ik...
    Ook vorige week beter ingedeeld met als elke keer een grote titel b.v. Crochet en dan muts, of sjaal, of knuffels, want op den duur kwamen die borden veel te lang en vond ik niks meer terug!
    Ik zette alles eerst volgens alfabet, nu zet ik de borden die ik tof vind bovenaan, want kerst 'on the top' is er nu over, niet?!?

    Nu ben ik blij met het resultaat, meest voor mezelf, nu vind ik alles beter weer, en inderdaad in het begin alles Ă©Ă©n voor Ă©Ă©n moeten verplaatsen, je kan me vinden op pinterest bij http://pinterest.com/mamafietje/boards/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat verplaatsen is echt een no-no bij Pinterest. Ik heb megaveel borden. Ben het wel aan het inrichten en Style Spy friendly aan het maken zoals Spyspiration, I spy... etc. Ik wil het zo overzichtelijk mogelijk hebben, maar voor mij is alle DIY in 1 map wel handig. VOor jou kan ik me voorstellen dat je gewoon versch. DIY mappen maakt

    BeantwoordenVerwijderen