15 december 2012

Dag 979: Kerst, kerst en nog eens kerst

Als je nog geen kerstkaarten hebt gestuurd, is het daar nu wel echt tijd voor. En wat is er nou leuker dan een zelf gemaakte kerstkaart? Zoals beloofd vorige week nu wat ideeën. Helaas staan er bij de meeste kaarten geen uitleg, maar met een plaatje moet het denk ik wel lukken. Ik had trouwens zelf heel ambitieus bedacht om zelf kerstkaarten te maken dit jaar, maar daar heb ik geen tijd meer voor, helaas.
En aangezien ik veels te veel leuke knutsel ideeën heb voor kerst, zal ik jullie ook nog wat andere dingen showen.

Drie hele eenvoudige kaarten met knoopjes (of eigenlijk vooral de krans en de sneeuwman), maar wel een heel leuk idee!

Bron

Een kerstboom maken van hartjes. Heel schattig voor kerst toch? Op deze site staat wel wat uitleg!
Bron

En een kerstboom gemaakt van lint! Iets anders dan het plaatje heb ik niet.
Bron

Kerstballen van knoopjes. Dit is denk ik mijn persoonlijke favoriet.
Bron

Als je nog leuke hangers wilt voor de kerst, moet je die natuurlijk nu ook wel maken, dus ook daarvoor wat linkjes.

Hier wordt uitgelegd hoe je deze schattige hangers van koekjesvormpjes kunt maken!
Bron


Karin aan de haak heeft het patroon van dit schattige gehaakte sterretje.
Bron

Dat je met masking tape heel veel leuks kon doen wisten we al. Dus natuurlijk kun je daar ook kerstkransjes mee maken!
Bron

Hier staat een heel duidelijk patroon, met veel fotos deze kerstboom in granny square achtige stijl. Op dezelfde blog staat ook een patroon van een ster, hartje en rondje (kerstbal?) in de zelfde stijl!
Bron

Ilona schreef het patroon op van een gehaakte mini kerstboom!
Bron

En tot slot nog een heel klein hangertje van een paperclip! Als ik de uitleg moet geloven zijn ze zo gemaakt!
Bron
Sorry voor zo veel ideeën, maar ik kon echt niet kiezen! Als je het nou nog niet genoeg vind, kun je altijd kijken op mijn Pinterest Kerstbord. Of gewoon zelf hard gaan zoeken, want er is vast nog véél meer te vinden! Volgende week zal ik wat last-minute cadeau ideeën en hapjes showen! Veel freubel plezier!

0 reacties:

Een reactie posten