5 juli 2013

Dag 1179: Summerdress

Omdat ik als Toos Werkloos thuis zat (woohoo dit was mijn eerste werkweek in mijn nog lang durende carrière!), had mijn moeder bedacht dat we wel eens gezellig een dagje samen achter de naaimachine door konden brengen.
Ze had een hele leuke Knipmode gekocht, waar ze een paar jurkjes in vond staan die echt bij mij paste, waaronder dit jurkje.
We gingen online op stoffenjacht, en ik vond een geweldige rode stof met grote bloemen. De stof bleek toch wat meer roze te zijn, maar alsnog heel mooi.

We gingen aan de slag en het ging allemaal heel soepel. Tot ik ging passen. Want ik heb een nogal vreemd figuur, en moeders dacht dat ze het patroon wel iets langer moest maken omdat ik nou eenmaal lang ben. Dat bleek niet nodig te zijn en het zat allemaal heel gek. Ondertussen was het voor mij tijd om weer naar huis te gaan, dus mijn moeder is in haar eentje verder gaan naaien.
Nog wat meer passen en meten, bleek dat er toch wel wat naadjes ingenomen moesten worden. Ook het halter idee deed niet helemaal wat het moest doen, dus we hebben er kruisbanden van gemaakt.

Na heel wat herstelmomentjes, is dit uiteindelijk het resultaat. Een geweldige zomerjurk, om heel wat mooie dagen in door te brengen! Ik ben er heel blij mee, maar weet wel weer waarom het altijd zo rot is om een jurk voor jezelf te maken die precies pas moet zitten. (Oh en mijn benen lijken wel licht te geven, dat valt in het echt wel mee geloof ik).


6 reacties:

  1. Superleuk jurkje, gelukkig maar, na al dat werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke jurk!! En inderdaad als je lang bent is het best moeilijk om een goed patroon te vinden. Maar je moeder heeft het fantastisch gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleurtjes. ZO cool dat je dat zelf kan!

    BeantwoordenVerwijderen